Köpvillkoren gäller uteslutande försäljning till privata kunder

Frakt- och hanteringskostnader

DecoSlide Nordic IVS levererar fraktfritt till fastland och brofasta öar i hela Sverige vid köper över 4 500 SEK.

Vid beställningar under det beloppet tillkommer en frakt- och hanteringsavgift på 149 SEK.

Vid leverans till icke brofasta öar tillkommer alltid 750 SEK i frakt- och hanteringsavgift.

För att undvika fraktskador levererar DecoSlide Nordic IVS dina paket på pallar. Pallarna skickas av transportföretag som DecoSlide Nordic IVS samarbetar med.

Leverans

Till Sverige är leveranstiden 4–6 vardagar. Vid leverans till icke brofasta öar är leveranstiden upp till 10 vardagar.

Försändelser levereras till trottoarkanten. Leverans till trottoarkant innebär att varan eller varorna levereras till din port (lägenhet) eller tomtgräns (villa), eller så nära porten eller tomtgränsen som en lastbil kan köra. Leveransen utförs på vardagar mellan klockan 8–17. Om du inte är hemma ställs varorna i garaget, carporten eller på liknande plats. Om det inte går att ställa varorna behöver du ordna så att någon är hemma när varorna levereras. Varorna tål inte vatten, och behöver bäras in så fort som möjligt.

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

Det är 14 dagars fri returrätt på varorna, räknat från den dag de mottogs. Om du vill ångra ett köp behöver du bara returnera varan i väsentligt samma skick och mängd som du mottog den i. När varan är mottagen i retur och godkänd återbetalas inköpspriset till ditt konto inom några få dagar. DecoSlide Nordic IVS står för kostnaderna för returneringen, från den ursprungliga leveransadressen. Det enda du behöver göra är att kontakta oss – så sköter vi resten.

För grönländska returer står DecoSlide Nordic IVS uteslutande för kostnaderna för returneringen från grönlandskajen i Ålborg. För färöiska returer står DecoSlide Nordic IVS uteslutande för kostnaderna för returneringen från dansk hamn. För utländska returer står DecoSlide Nordic IVS uteslutande för kostnaderna för returneringen från en adress i Danmark. Beställningar som helt eller delvis har tillverkats enligt köparens önskemål kan inte annulleras och returnering sker enligt tidigare överenskommelse. Måttanpassade varor krediteras med ett avdrag på 75 % vid fri returnering.

Om det är något fel på varan (reklamationsrätt)

DecoSlide Nordic IVS ger 10 års garanti på alla rörliga delar. Utöver det lämnar vi naturligtvis 2 års reklamationsrätt enligt köplagen, som omfattar fabrikations- och materialfel som konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage som har uppstått direkt eller indirekt som följd av felaktig behandling, dåligt underhåll, våld eller obehöriga ingrepp. Reklamation vid fel och brister som bör upptäckas vid en vanlig undersökning av varan ska meddelas DecoSlide Nordic IVS inom rimlig tid. Varan kan sedan returneras för reparation, byte eller enligt överenskommelse eventuellt kreditering. I samband med reklamationsärenden bekostar DecoSlide Nordic IVS returkostnader i rimlig utsträckning.

Reklamation och returnering av varor

Vid fel, brister eller eventuellt uteblivna leveranser, var god kontakta:

DecoSlide Company ApS

Nørremarken 13-15, Skovlund

DK-6823 Ansager

Danmark
E-post: kundservice@decoslide.se
Tlf. nr: 08-446 862 55

Varuretur sker också till denna adress – observera att vi inte tar emot paket som skickas mot efterkrav/postförskott. Retur kan också göras genom att neka mottagande eller att leverera varorna personligen till oss. Det är inte ett krav, men handläggningen går snabbare om fullständiga uppgifter medföljer paketet – till exempel kopia på orderbekräftelsen och kontonummer till det bankkonto som återbetalningen ska göras till, kopia på eventuell tidigare korrespondens med mera.

 

 

När du har skickat en vara i retur

När du har skickat en vara i retur på grund av ångrat köp eller reklamation kommer du alltid att få ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I meddelandet får du information om hur vi går vidare med ärendet angående ditt ångrade köp eller din reklamation.

Återbetalning

När det gäller överenskomna rabatter, returnerade varor eller förbetalda varor som avbeställs innan leverans, kommer hela eller delar av köpesumman att återbetalas. Återbetalning sker vanligtvis alltid via banköverföring, och DecoSlide Nordic IVS behöver därför upplysningar om ditt bankkontonummer. Denna information är inte känslig, och kan utan vidare skickas med e-post eller vanlig post.

Montering och andra tjänster

Montering och andra tjänster utförs via våra samarbetspartners, och omfattar uppackning av det som levererats samt hopsättning och montering av delarna (inklusive justering). Man kan räkna med rengöring av delarna, skjutdörrarna och garderoberna efter montering. DecoSlide har inte möjlighet att svara för att forsla bort skräp efter monteringen.

Du behöver själv ordna med följande:

Innan monteringen påbörjas ska levererade varor vara placerade i det rum och på den plats där monteringen ska ske.

Monteringen ska kunna påbörjas vid den avtalade tidpunkten, och ska kunna utföras oavbrutet.

Du behöver informera DecoSlide om särskilda rumsförhållanden, måttförhållande och så vidare som kan påverka monteringen. Vi tar inte på oss något ansvar om en montering inte kan utföras till följd av förhållanden som du är ansvarig för, till exempel de fysiska omständigheterna på platsen där varan ska monteras, som elinstallationer som inte får inte blockeras, ojämna golv och/eller tak eller felaktigt beställda varor som inte passar i den faktiska miljön. Om du är osäker på vilka upplysningar du behöver lämna, eller betydelsen av de fysiska förhållandena där varan ska monteras, ber vi dig kontakta DecoSlide.

Om monteringen inte kan utföras eller försvåras på grund av att du har lämnat bristande information, eller på grund av de fysiska förhållandena, förbehåller sig DecoSlide rätten att ta betalt för arbetet även om det är helt eller delvis omöjligt att utföra monteringen, och/eller att begära ytterligare betalning för monteringen.

Rummet behöver vara iordningställt. Montering innefattar inte att ta ned befintliga delar, att ta bort golvlister, skuggfogar och liknande, elarbete, måleriarbete, fogning, att korrigera ojämna golv eller tak med mera. Om monteringen kräver arbete utöver vad som omfattas av själva monteringen så som beskrivs i dessa villkor utförs det enbart på din egen bekostnad – eventuellt i samarbete med våra samarbetspartners. Montering omfattar endast montering av varor köpta på www.decoslide.se. Vi tar inte på oss ansvar för andra tjänster (inklusive måleri-, murar- VVS- och snickeriarbete) som du utan vår medverkan har avtalat om med våra samarbetspartners. Sådana avtal rör inte DecoSlide, och all kommunikation, betalning, reklamation med mera i ärendet sker direkt mellan dig och samarbetspartner.

Avbeställning av ett monteringsjobb ska göras senast 48 timmar innan planerad montering. Rätten att avbeställa gäller inte om montören innan denna tidpunkt, enligt överenskommelse med dig, har besökt leveransadressen. Vid för sen avbeställning och vid avbeställning efter att montören har besökt leveransadressen förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 895 SEK för ”för sen avbeställning”.

Barn och unga under 18 år

Du måste ha fyllt 18 år för att få handla på decoslide.se – om du är under 18 år måste du ha tillstånd från förälder/målsman.

Personuppgifter

Inga personuppgifter som registreras av DecoSlide Nordic IVS kommer vid något tillfälle att överlåtas, säljas eller göras tillgängliga för tredje part. All information lagras på ett tryggt sätt och är endast tillgänglig för betrodda medarbetare hos DecoSlide Nordic IVS.

I samband med eventuell elektronisk betalning används en säker krypterad metod i webbshoppens system. Det är en godkänd leverantör med godkännande från den danska certifieringsorganisationen E-mærket.

I shopsystemet används så kallade cookies för att hantera innehållet i kundvagnen. Om du vid ett senare tillfälle vill ta bort dessa uppgifter kan du alltid göra det via webbläsarens inställningar.

Under ett köp ber vi om dig om namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Den informationen används uteslutande för att behandla din beställning. Informationen överförs och lagras elektroniskt i okrypterad[GC1] form, och sparas i 5 år. Själva ”kontraktet” (köpeavtalet) lagras inte hos DecoSlide Nordic IVS på ett sådant sätt att du senare kan logga in och se eller ändra status.

Dessutom registrerar vi IP-adressen som eventuella köp görs ifrån. Informationen används i vanliga fall inte, men kan användas i eventuella polisutredningar. Alla bedrägliga beställningar polisanmäls!

I enlighet med personuppgiftslagen upplyser vi på begäran om registrerade uppgifter, och vid eventuella invändningar raderar vi i den omfattning som önskas.

Beställning

På decoslide.se kan du endast beställa varor via webbplatsen.

Om du söker varor som inte finns på sidan är du välkommen att kontakta oss.

Alla priser är inklusive moms och andra avgifter. Priserna som anges är de aktuella priserna.

När du handlar hos decoslide.se ingås avtal på danska.

Det är inte möjligt att se tidigare beställningar genom att logga in på webbplatsen.

Om du vill få en kopia på din orderbekräftelse skickar du bara ett e-postmeddelande till: kundservice@decoslide.se

Så här gör du en beställning

Hitta den vara som du vill ha.

Lägg varan i kundvagnen genom att klicka på symbolen ”Lägg i kundvagn”.

Du kan fortsätta att söka om du vill handla fler varor.

Om du ångrar något som du har lagt till, eller vill ändra något, till exempel antalet, kan du radera med knappen ”Ta bort markerade”, eller korrigera i rutan för antal. Tryck på ”Uppdatera” om du vill se priset efter ändringarna.

Sedan går du till kassan. Det gör du genom att trycka på knappen ”Nästa”.

På nästa sida väljer du betalsätt och adress.

Du kan välja om du vill ha en annan adress för leverans än faktureringsadressen. Ange kunduppgifter. Klicka i att du bekräftar.

Till sist klickar du på ”Godkänn”.

Din beställning skickas. Om du lämnar sidan innan du har godkänt genomförs inte transaktionen.

Du får inom kort en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav under kunduppgifter.

När din beställning är expedierad får du ett till elektroniskt meddelande.

Betalning

När du handlar på decoslide.se betalar du med kort. För att skydda dina kortuppgifter hanteras betalningen av en godkänt och certifierad betalningsmodulleverantör. Leverantören ser till att alla uppgifter behandlas krypterade, så att varken DecoSlide Nordic IVS eller andra får tillgång till dina kortuppgifter.

På decoslide.se kan du betala med:

Visa
Visa Electron
MarsterCard
Maestro
JCB
Klarna

Du kan se det totala priset för ditt köp inklusive frakt- och hanteringskostnader innan du anger dina kortuppgifter i den säkra och certifierade betalningsmodulen från DIBS.

Du betalar ingen extra kortavgift när du handlar hos oss.

Beloppet dras från ditt kort först när varorna skickas från lagret i Silkeborg. Det kan aldrig dras ett större belopp än det som du har godkänt vid köpet.

Om du har klagomål

Om du vill lämna ett klagomål kan du kontakta oss på telefon: 08-446 862 55 eller via e-post: kundservice@decoslide.se

Om du bor i ett annat EU-land kan det vara särskilt relevant för dig att använda EU-kommissionens online klagoportal. Den hittar du på: http://ec.europa.eu/odr.

Om du lämnar ett klagomål genom EU-kommissionens online klagoportal anger du vår e-postadress: kundservice@decoslide.se

Har du frågor?

Om du har några kommentarer eller frågor angående en leverans är du alltid välkommen att kontakta DecoSlide Nordic IVS på telefon: 08-446 862 55 eller via e-post på: kundservice@decoslide.se

Vi besvarar samtal mellan 09:00–16:00 på vardagar och besvarar e-post inom 24 timmar på vardagar.

Decoslide.se är en e-märkt nätbutik. Det innebär att du alltid har tillgång till e-märkets konsumenthotline när du handlar hos oss.

 

 

afsluttes: